Zdrowy styl życia po 50

Zdrowie to jeden z najcenniejszych darów jaki może człowiek otrzymać, doceni ten fakt z pewnością osoba, które je straciła. Powodów do utraty zdrowia może być mnóstwo, nie mniej jednak należy podkreślić, że jedną z najbardziej przykrych oraz dość często występujących przyczyn jest zaniedbanie człowieka. Dość powszechnym problemem pojawiających się w społeczeństwie jest przekonanie, że będąc w pełni zdrowym można korzystać z życia pełnymi garściami bez żadnych ograniczeń oraz obaw, że będzie miało to negatywny wpływ na stan samopoczucia obecnie a także w przyszłości. Taki pogląd na świat to zdecydowanie nadinterpretacja swoich możliwości. 
 
aktywny senior Częstochowa dom opieki
 
Prawdą jest, że z życia trzeba czerpać ile się da, pisząc jednak te stwierdzenie należy mieć na uwadze, że należy to robić rozważnie oraz z dystansem. Warte podkreślenia jest żeby nie przeceniać swoim możliwości. Jak już wspomniano wcześniej o swój stan zdrowotny trzeba dbać codziennie, niestety ze względu na brak czasu oraz rutynowe wykonywanie ciągłych obowiązków zwyczajnie brakuje na to czasu. Wynikiem tych nagminnie wykonywanych działań schematycznych jest najczęściej brak odpowiedniej dawki snu, nieodpowiednie odżywianie się, brak aktywności fizycznej i pewnie wiele innych. Póki organizm jest młody skutki tych nieodpowiednich nawyków są mało dostrzegalne, jednak z czasem kiedy organizm staje się dojrzały a człowiek osiąga 50 rok życia efekty takiego życia są wyraźnie zauważalne i domagają się radykalnych zmian.
 

Grunt to odpowiednia dieta

Pierwszorzędną radą w kierunku żywności powinny być wskazówki dotyczącego przede wszystkim ilości zjadanych posiłków a mianowicie należy zweryfikować faktyczny stan jaki potrzebuje organizm. Posiłek należy spożywać w taki sposób aby się nasycić nie muszą jednak być to porcje XXL, po których żołądek wiele godzin walczy alby strawić dostarczone porcję jedzenia. Zwłaszcza wieczorem spożywany posiłek przez pięćdziesięciolatków powinien być ograniczony do minimum a jeśli to możliwe warto sobie go zbyt późną pora zwyczajnie odpuścić. Zamiast tłustych oraz ciężkostrawnych potraw należy postawić na coś lżejszego oraz zawierającego cenny składniki odżywcze. Dlatego drugim zaleceniem dietetycznym jest zwracanie uwagi na to co się je. Cukier, o którym nie bez powodu mówi się „cichy zabójca” jest praktycznie we wszystkich dostępnych produktach, dlatego warto ograniczyć jego spożywanie, zamiast kremowych ciast warto postawić na naturalnie przyswajane cukry w postaci owoców.
 

Aktywność fizyczna

Jest bardzo ważnym elementem w życiu człowieka oraz mająca duży wpływ na stan jego zdrowia. Warto zatem systematycznie uprawiać sport, który nie musi odzwierciedlać się w ciężkich siłowych ćwiczeniach wystarczy, że zamiast jazdy samochodem wybierzemy czasem  spacer pieszo. Codzienna gimnastyka choćby najprostsze do wykonywania ćwiczenia również jest mile widziana dla kondycji fizycznej która ma duży wpływ na zdrowie oręż regeneracje organizmu. Wszelkie inne czynności jak jazda na rowerze, pójście na basen, aerobik, wyjście na tańce ze swoją drugą połówką czy też  samemu są mile widziane. Można zatem połączyć przyjemne z pożytecznym w efekcie czego uzyskać można korzystne skutki dla stanu zdrowia oraz prawidłowego funkcjonowania.
 

Regularne badania

To niezwykle ważny element mający wpływ na zdrowy styl życia w każdym wieku zwłaszcza po 50tce. Tylko dzięki okresowemu wykonywaniu badań możemy mieć pod kontrolą stan naszego zdrowia oraz zmiany zachodzące w organizmie jeśli do nich dojdzie. Zdarza się często, że w organizmie dochodzi do poważnych dolegliwości, które nie są widoczne gołym okiem na zewnątrz. Dzięki poddawaniu się regularnym badaniom jesteśmy w stanie przedwcześnie zapobiec  pojawieniu się wszelkim chorobom.
 

Porzuć nałogi

Codzienne niewinnie wypite piwko, wypalony papierosek, wypijanie energetyków lub innych napojów dopingujących czy tez alkoholowych to nałogi, nazywajmy rzeczy po imieniu. Warto zdać sobie z tego sprawę, codzienne korzystanie, z którejkolwiek z tym używek szkodzi zdrowiu oraz przyczynia się do powstawania różnego rodzaju dolegliwości w zależności od praktykowanego nałogu. Dlatego im szybciej z tym skończysz tym lepiej dla Ciebie i Twojego zdrowia.
 

Dostarczaj naturalnych składników odżywczych – Twój organizm ich potrzebuje!

Jeśli myślisz, że napełniając swój brzuch wszech obecnie reklamowanymi suplementami 
w postaci tabletek witamin i innych składników niezbędnych do prawidłowej pracy organizmu to jesteś  w dużym błędzie! Nic tak dobrze nie wpływa na przyswajanie  potrzebnych pierwiastków organizmowi jak odpowiednio przyrządzone oraz dobrane ze zdrowych składników posiłki. Warto zatem zainteresować się, poczytać jakie właściwości posiadają szczególnie warzywa czy owoce, mięso i inne produkty spożywane na co dzień w takim celu aby spożywane produkty w posiłkach zastępowały suplementy w postaci tabletek. Jedną z cenny wskazówek może być rada dotycząca żelaza, aby ułatwić jego wchłanianie należy spożywać produkty z zawartością witaminy C.
 

Sprawny umysł

Sprawny umysł to przede wszystkim podstawa ludzkiego funkcjonowania, bez niego nie jest się zdolnym do wykonywania czegokolwiek. Dlatego warto i jemu zapewnić gimnastykę aby nawet w dojrzałym wieku spełniał swoje funkcje w jak najlepszy sposób. Dobrym sposobem jest trenowanie mózgu za pomocą krzyżówek, quizów, czytania książek oraz wiele innych.
 

Czas dla siebie i swoich bliskich

Wszystkie wyżej wskazane elementy są niezbędne do zapewnienia sobie życia w zdrowy sposób. Niemniej jednak skupiając się na tych wszystkich regułach, zaleceniach oraz zakazach nie należy zapominać o sobie samym. Mimo dojrzałego wieku  warto spotykać się ze znajomymi, chodzić na randki z mężem/ żoną,  utrzymywać kontakty z rodziną, przyjaznymi dla nas osobami. Kontakty międzyludzkie to jedne z równie ważnych jak wskazanych wyżej zaleceń mającego na celu poprawę  ludzkiego samopoczucia. Nie bez powodu mówi się, że każda ludzka istota potrzebuje drugiej duszy do szczęścia.
 
zdrowy styl życia po 50 dom opieki Częstochowa
 
Podsumowując należy zauważyć, że pomimo dojrzałego wieku podobnie jak w młodości warto się cieszyć życiem z niego korzystać. Należy mieć przy tym na uwadze aby wziąć sobie do serca powyższe zalecenia, ponieważ w starszym wieku trzeba w szczególny sposób dbać o swoje zdrowie ponieważ  w bardzo łatwy sposób można je stracić.
 

Witaminy i minerały

Tryb życia współczesnego seniora odbiega od tego sprzed kilkudziesięciu lat. Seniorzy mają świadomość iż, aby żyć w zdrowiu muszą o siebie dbać. Aktywność dzisiejszego seniora obejmuje różne aspekty życia, zarówno uprawianie sportu, oddawaniu się hobby, podróże oraz spotkania towarzyskie. Dużo dłużej seniorzy pozostają także aktywni zawodowo, dlatego aby móc być długo aktywnym należy dbać o zdrowie profilaktycznie. Przez profilaktykę należy rozumieć odpowiednią dla zdrowia aktywność fizyczną oraz właściwą dietę bogatą w składniki odżywcze. Zatem osoby starsze powinny zadbać o odpowiednią suplementację. Zmniejszony apetyt oraz mniejsze przyswajanie składników odżywczych przez starsze osoby mogą powodować gromadzenie się wolnych rodników w organizmie, a tym samym sprzyjać chorobom. Rolą witamin i minerałów natomiast jest wspierać organizm w walce z wolnymi rodnikami i pomóc w utrzymaniu dobrej kondycji i zdrowia.
 

Ważne witaminy dla Seniora C D B 

Witaminami, na które osoby w podeszłym wieku powinny zwrócić szczególną uwagę jest witamina C, D oraz B. 
Mistrzynią w zwalczaniu wolnych rodników jest witamina C, która jak żadna inna pomaga walczyć z przedwczesnym starzeniem się. Funkcje jakie spełnia to nie tylko wspomaganie młodości, ale również wzmacnianie stawów i kości, lepsza przyswajalność żelaza, jak i wspieranie odporności.
 
Witaminą, która jest niezbędna do życia jest witamina D. Wspomaga nasze dobre  samopoczucie i układ nerwowy oraz bierze udział w mineralizacji kości. Jest jedną z witamin, która jest dostępna w bardzo ograniczonym stopniu w pożywieniu, dlatego niezbędne jest jej suplementacja. Jest to bardzo istotna witamina szczególnie dla osób starszych ponieważ zapobiega ona osteoporozie. Witaminę D można uzupełnić również przebywając na świeżym powietrzu, latem wystarczy około dwudziestominutowy spacer w słońcu, zimą natomiast zadbajmy o jej uzupełnienie za pomocą suplementów. Witaminy z grupy B są natomiast w stanie uchronić nas przed anemią oraz poprawiają wchłanianie innych minerałów takich jak np. magnez. Dbają również o układ nerwowy, nastrój oraz łagodzą napięcie nerwowe. Biorą również udział w procesach metabolicznych m.in. uczestnicząc w przyswajaniu węglowodanów i regulują poziom cholesterolu. Nie są również bez znaczenia dla układu sercowo-naczyniowego, maja wpływ na kondycję włosów, paznokci oraz skórę.
 

Magnes i potas dla Seniora

Minerały niezbędne dla każdego seniora to w pierwszej kolejności magnez i potas, które wspierają funkcjonowanie mięśni, w szczególności mięśnia sercowego. Wpływają również pozytywnie na układ nerwowy. Cynk i jod warunkują dobra odporność i prawidłową pracę tarczycy. Natomiast żelazo dotlenia nasz organizm poprzez uczestnictwo w syntezie krwinek czerwonych. Jak zatem wybrać najlepszy suplement dla seniora? Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór multiwitaminy. Jedna tabletka będzie znacznie łatwiejsza do połknięcie niż ich duża ilość, zważywszy na to, że oprócz suplementów zazwyczaj senior przyjmuje jeszcze inne leki. Wybierając wartościowy suplement zapytajmy farmaceuty czy nie posiada on syntetycznych dodatków oraz czy jest dobrze przyswajalny przez organizm. Dobrze zbilansowana multiwitamina wzmocni cały organizm i pomoże uzupełnić dietę w składniki odżywcze. Zwróćmy uwagę zatem, aby preparat był wysokiej jakości.

Tagi: zdrowy styl życia dla seniora, aktywny senior w Częstochowie, zdrowy styl życia po 50, witaminy przy zdrowym stylu życia, sport na emeryturze, witaminy dla seniora,