Najlepsze ćwiczenia dla osób starszych

Patrząc na starszą osobę pełną werwy i chęci do życia nasze zaskoczenie jest tak wielkie, że ciężko jest je ukryć. A jednak jest to naprawdę możliwe. Należy też podkreślić, że taka postawa wśród seniorów to nie efekt skutecznych leków czy dobrego lekarza a regularnej aktywności. Powiedzenie „W zdrowym ciele zdrowy duch” potwierdza się w życiu człowieka niemal zawsze, co więcej w 90% procentach zależy tylko i wyłącznie od chęci oraz siły motywacji ludzkiej.

Zdrowy Senior - Ruch to zdrowie

Dodatkowo systematyczne uprawianie aktywności wpływa na samopoczucie  oraz kondycję a przede wszystkim ma zbawienny wpływ na zdrowie człowieka. Dlatego warto uprawiać sport niezależnie od wieku nawet gdy dotychczasowe życie prowadziliśmy bez jego większego udziału. Aktywność fizyczna bardzo dobrze wpływa na pracę układu krążeniowego, oddechowego, nerwowego a także zmniejsza wszelkiego rodzaju dolegliwości, z tego względu tak bardzo ruch jest wskazany dla seniorów ponieważ jest lekiem na wszelkie schorzenia osób starszych.

Spacer jako jedna z aktywności dla osoby starszej

Jednym z najbardziej zalecanych i powszechnych sposobów aktywności dla seniorów jest spacer, który dostarcza im nie tylko wysiłku fizycznego ale wpływa relaksacyjnie oraz wyciszająco a także dotlenia w dużej mierze organizm. Jest to jeden z najbardziej ulubionych i często wybieranych rodzajów ruchu na świeżym powietrzu, zwłaszcza mieszkańcy Domu Seniora Nad Strumykiem uwielbiają i urządzają sobie codzienne spacery po pięknym, przestrzennym ogrodzie znajdującym się dokoła domu, gdzie jednocześnie mogą spędzić przyjemne chwile na tle natury. A zatem przyjemne połączenie tego co piękne zwłaszcza w ciepłe dni kiedy można napawać się widokiem słońca oraz usłyszeć śpiew ptaków wraz z tym z co pożyteczne a mianowicie zdrowotny spacer.

Nordic Walking dla seniora

Jednym z kolejnych zalecanych sposobów na dostarczenie seniorowi ruchu jest Nordic Walking to jedna z coraz bardziej popularnych form aktywności fizycznej polegającej na maszerowaniu połączonym z profesjonalnymi kijami, która ma za zadanie włączać do pracy dodatkowe mięśnie większości ciała takie jak ręce, barki tułów.  Takie spędzanie czasu przez seniorów oprócz tego, że zapewnia z pewnością nabycie doskonałej formy oraz powrót do przywrócenia wydolności, funkcji prawidłowego oddychania oraz poprawy krążenia serca. Dodatkowym atutem jest możliwość wykonywania tej rekreacji sportowej na świeżym powietrzu również w większej grupie osób gdzie seniorzy mogą spędzić przyjemnie czas. W Domu Seniora nad Strumykiem są organizowane wyjścia oraz wycieczki dla podopiecznych, dlatego alternatywa maszerowania z kijkami to świetny sposób na odzyskanie witalności oraz zapewnienie dodatkowego zastrzyku energii, który z pewnością zaowocuje. Inną praktyką w Domu Seniora nad Strumykiem są indywidualne ćwiczenia dla osób starszych, specjalnie tak dopasowane do potrzeb poszczególnego mieszkańca by pomóż mu jak najszybciej i skuteczniej odzyskać utraconą bądź zaniedbaną często sprawność ruchową. 

Dodatkowym elementem wspierającym ćwiczenia są rehabilitacje wykonywane przez rehabilitantów w tej dziedzinie, które łącząc się w całość szybko gwarantują odzyskanie sił. W efekcie czego jazda na rowerze czy też uczęszczanie na lekcje tańca to jedne z rodzajów ćwiczeń, w których mieszkańcy znajdują upodobanie i czerpią wiele korzyści oraz wykonują bez większych problemów. Jak widać ćwiczenia a przede wszystkich aktywność fizyczna jest stworzona dla ludzi w różnej kategorii wiekowej ponieważ niezależnie od wieku należy dbać o swoją sprawność ruchową co procentuje w dużej mierzę na wpływ całkowity zdrowia człowieka.


Tagi: jakie ćwiczenia dla seniora, jak powinien ćwiczyć senior, zajęcia ruchowe dla seniora, aktywy senior, dom opieki z zajęciami ruchowymi, Nordic Walking dla seniora,